HAPPY PEOPLE 制作本部
夢を叶える過程を綴るBlog

好きな言葉を入れてください

SEO対策にも使えます

HAPPINESSの始まり
僕がホテルのベルマンをやっていた時の話。

ある日オーストラリアから一人のお客様に出会い、意気投合し仕事終わりに先輩と3人で一緒にEnglish Pubに行くことになった。

お客様 "Hey, what do you wanna be?"

僕は答えに困った。当時の僕は将来何になりたいかという質問に答えることが一番嫌だった。なぜなら分らなかったからだ。それでも何か言わないといけないと思い、こう言った。

僕 "I wanna be just like you who have many company and can go anywhere and whenever you want."

お客様 "aha? you mean money? Its not good answer man"

『なんで?!』僕は少しイラっとした。僕の夢はまさにあなたのことだと言ったのに。

彼は隣に座っていた先輩にも同じ質問をした。

先輩 "I wanna be a good father"

お客様 "Oh! Great!! Yeah, that's a great dream, You gatta go for it!"

『なんでやねんっ!』なぜ僕の夢はダメで、お父さんになりたいという誰でもなりそうな夢の方がいいと言うんだ?! 僕は気持が抑えられず彼に聞いた、

僕 "Then what you wanna get?!!!!"

お客様 "What I want is Happiness"

僕は何がなんだか分からなくなった。何が欲しいと聞かれて、「良い父親」とか「幸せ」とかそんな当たり前のことをなんでこの人達は楽しそうに話しているのか・・・

お客様 "Many people around me come to me and ask what to do. Those people have so many choices, but they never choose the right one. Their decision is always controlled by many things such as worry, stress, others, family, pride, or society. When I chose one of them, it is so simple. I choose the one which is happy to me, and never regret."

He said

Everything that I am doing is for my happiness. I am doing happiness now, so I am happy now.



His word change me something. On the train to back home, I asked myself, "What do I wanna get?" Answer had come to my mind in a min.

I feel happy when I give something to others, and they give me a word "Thank you".

That is why I am doing bell man! I realized that I was walking on the right road. I felt everything had connected.

Since then, I really loved to answer my dream to other people, because I know my dream.

Happiness is a strong word to make me clear and think in a right way.


Comments:
この記事へのComments:
いいね~
2010/05/20 (木) 23:47:45 | URL | #-[ Edit]
Comments:を投稿する
URL:
Body:
Edit password:
Private comment: Only the blog author may view the comment.
 
Trackbacks:
この記事のTrackbacks URL
この記事へのTrackbacks:
copyright © 2017 HAPPY PEOPLE 制作本部 all rights reserved.
Powered by FC2 Blog. | Template by Gpapa.